Blažena Djevica Marija Majka Crkve

devica_marija

Danas se spominjemo uloge Blažene Djevice Marije kao Majke Crkve. Od prvih redaka Lukina i Matejeva evanđelja možemo vidjeti važnost Marije u Isusovu životu. Njoj je Bog povjerio najtežu i najljepšu zadaću brige za svojega jedinorođenoga Sina. Na križu Isus govori učeniku: “Evo ti majke”, a majci govori: “Evo ti sina”. Tim riječima Marija ne samo da je majka Isusu, nego također postaje majkom svima nama. Marija nije samo majka glave Crkve, već i majka svim udovima Crkve, pa tako i nama. Na molbu pokojnog kardinala Kuharića, Kongregacija za bogoštovlje 1979. g. određuje da se u svim biskupijama na teritoriju bivše Jugoslavije blagdan Marije Majke Crkve slavi u ponedjeljak po Duhovima. Da bi se obogatila i unaprijedila marijanska slavlja, priređen je obrazac misnog slavlja i uvršten u Rimski misal među zavjetne mise BDM. U njoj su istaknuta četiri momenta povijesti spasenja:

1) utjelovljenje Riječi kada je Marija “neokaljana srca primila, u djevičanskom krilu začela i rodivši Krista u njemu njegovala početak Crkve”

2) muku Kristovu – u kojoj je Isus Mariju postavio i za našu majku

3) izlijevanje Duha – kada Marija svoje prošnje sjedinjuje s učenicima i tako postala uzor Crkve moliteljice;

4) uznesenje na nebo – što je znak proslave svih putnika prema vječnoj domovini

U dokumentu II. vatikanskog koncila, Lumen Gentium (prijevod: svjetlo naroda), u osmoj glavi nalazimo govor o Blaženoj Djevici Mariji te njezinoj ulozi u Isusovom životu, u životu prve Crkve, i važnosti Marije u životu svakog vjernika. Važnost Marije za Crkvu uvidjeli su i mnogi crkveni oci te su se trudili da Marija dobije zasluženu poziciju u povijesti spasenja. Kroz mnoga stoljeća, pogotovo u Srednjem vijeku razvila se pobožnost prema Mariji kao Bogorodici. Među ostalima širenje takve vrste pobožnosti možemo zahvaliti prosjačkim redovima, a među njima i franjevcima.

Ovim riječima je papa Pavao VI. opisao ulogu Marije u Crkvi i za Crkvu: “Na isti način na koji je božansko majčinstvo utemeljenje njezina posebna odnosa prema Kristu i njezine prisutnosti u djelu ljudskog spasenja koje je priveo kraju Isus Krist, jednako je tako božansko materinstvo glavni izvor odnosa između Marije i Crkve. A to stoga jer je Marija Majka Krista, koji u trenutku utjelovljenja u njezinu djevičanskom krilu postaje glava svojega otajstvena Tijela, Crkve. Marija je, nadalje, majka i vjernika i svih pastira, to jest cijele Crkve.”

Ivan Bosak, Frama Zagreb – Siget

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)